تولد:
۶ آبان ۱۳۳۸-تهران
شهادت:
۲۱ آبان ۱۳۹۰-بر اثر انفجار پادگان مدرس

گزيده‌اي از سخنان پدر موشکي ايران

گزیده‌ای از سخنراني سردار شهيد تهراني‌مقدم در سال 1387 در جمع پيشكسوتان توپخانه و موشكي سپاه: «… برتري ارتش در دو بخش بود يكي در بخش‌هاي هوايي و هوانيروز و يكي توپخانه، ارتش حاضر نبود تحت هيچ شرايطي اين برتري را از دست بدهد و وارد شدن ما به عرصه برتري ارتش خط ممنوعه‌اي بود كه در آن زمان، شهيد صياد شيرازي با همت و مردانگي و افق بلندي كه داشتند اين سد را شكستند و ما از كانال شهيد صياد شيرازي وارد عرصه توپخانه شديم و به دستور شهيد صياد شيرازي وارد ارتش شديم و اولين دوره عالي توپخانه را آموزش ديديم و با مفاهيم توپخانه آشنا شديم.

خاطره‌اي هم از شهيد صياد شيرازي خدمت عزيزان بگويم. ايشان شاگرد اول دوره آموزشي افسران اعزامي كشورهاي خارجي به آمريكا در رسته توپخانه بودند. چندين كشور بودند كه افسران خود را براي آموزش به آمريكا مي‌فرستادند؛ از ايران هم شهيد صياد شيرازي اعزام شده بودند كه در بين افسران كليه كشورها ايشان شاگرد اول شدند.

ايشان وقتي كه به جلسه امتحان رفتند و امتحان برگزار شد و نتيجه‌ها آمد و به نمره خودشان اعتراض داشتند چون نمره (A) نگرفته بودند شاگرد اول نمي‌شدند و يكي از شاگردهاي كشورهاي ديگر شاگرد اول مي‌شد. مسئول آموزش گفتند دوباره امتحان مي‌گيريم و شما با امتحان موفق، حرف خودت را مي‌تواني ثابت كني. وقتي كه وارد اتاق مسئول آموزش شدند سؤال‌ها را براي من نوشتند و از اتاق بيرون رفتند و من شروع كردم به پاسخ دادن سؤالات و در همان هنگام ديدم كتابي كه از روي آن سؤال طرح شده بود روي همان ميز است، در همين حين كه وسوسه شدم براي باز كردن كتاب و نوشتن جواب‌ها پيش خودم فكر كردم كه حتماً به من اطمينان كرده است كه كتاب را اينجا گذاشته؛ با خودم جنگيدم و گفتم هيچ چيزي بهتر از پاكي و صداقت نيست و سؤالاتم را نوشتم تا تمام شد و در همين هنگام بود كه ديدم از پشت پرده بيرون آمد و من را نگاه كرد و گفت شاگرد اول واقعي تو هستي و مي‌خواستم امتحانت كنم؛ من ياد گرفتم كه صداقت از آنِ مسلمان‌هاست و به شما افتخار مي‌كنم»

مطلب قبلیمسابقه قدم قدم در خاطرات اربعین
مطلب بعدیثبت نام دوره مطالعاتی تفسیر آفتاب

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید